Strona główna Najnowsze informacje Duże wzrosty PKP na trasach do Rzeszowa i Przemyśla

Duże wzrosty PKP na trasach do Rzeszowa i Przemyśla

W ubiegłym roku pociągi PKP Intercity przewiozły 42,8 mln pasażerów, czyli o 4,3 mln (o 11 proc.) więcej niż rok wcześniej. To wynik lepszy niż zakładały prognozy mówiące o 39,2 mln podróżnych. Największe wzrosty frekwencji odnotowano na trasach z Krakowa do Rzeszowa i Przemyśla oraz z Białegostoku i Olsztyna do Warszawy.

Jak informuje spółka, po raz drugi z rzędu osiągnęła ona dodatni wynik finansowy (270 mln zł), co jest o tyle znaczące, że w latach 2008-015 przewoźnik regularnie był na minusie. Dodatkowo Fitch Rating podniósł długoterminowy rating dla spółki w walucie krajowej i obcej do BBB+. Podniesiony został także długoterminowy rating krajowy z A+ do AA, a perspektywa ratingów jest stabilna.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w 2017 r. Coraz więcej osób wybiera podróż koleją zamiast samochodem czy samolotem. Szczególnie cieszymy się, że co roku wzrasta liczba podróżnych wybierających się na wakacje naszymi pociągami. Od czerwca do końca sierpnia z naszych usług skorzystało o ponad 1,3 mln pasażerów więcej niż w sezonie letnim 2016 r. – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Spółka podkreśla, że wzrost liczby pasażerów odnotowano wśród wszystkich grup klientów. W porównaniu do 2016 r. z usług PKP Intercity skorzystało o 30 proc. więcej rodzin, 17 proc. więcej seniorów i 7 proc. więcej studentów. Najpopularniejszymi połączeniami okazały się przejazdy z Krakowa, Trójmiasta, Poznania, Białegostoku i Katowic do Warszawy. Natomiast największe wzrosty liczby pasażerów odnotowano na trasach: Kraków-Przemyśl (93 proc.), Kraków-Rzeszów (61 proc.), Białystok-Warszawa (43 proc.), Olsztyn-Warszawa (32 proc.).

Przedstawiciele spółki przypominają, że zaktualizowała ona strategię taborową na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 r. Zakłada ona zainwestowanie 7 mld zł w modernizację i zakup nowych pociągów. To największy w historii spółki program inwestycyjny.

– W ramach partnerstwa innowacyjnego i współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju opracowujemy nowatorskie projekty taborowe. Program obejmuje modernizację i zakup wagonów, lokomotyw oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych. W sumie w ramach zaktualizowanej strategii nasza spółka zmodernizuje ponad 700 wagonów i kupi 185 nowych. Planowana jest również modernizacja 16 stacji postojowych. Zwiększy się liczba połączeń nie tylko krajowych, ale również międzynarodowych – dodaje prezes Chraniuk.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here